Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 April 2010

POLITIK BARU DI BAWA OLEH PAKATAN RAKYAT



POLITIK BARU



tidak dapat dinafikan politik baru sedang menjalar dan berkembang
ditanah air kita.

politik lama - politik perkauaman makin terpencil.

pagi tadi d kuala kubu baru telah jelas kelihatan politik baru -
politik yang bukan berasaskan kaum atau agama tetapi berasaskan
kesejateraan umum.

saya ternampak mak cik tua memboceng motosikal membawa sepanduk DAP.
saya nampak anak muda tionghua memakai t-shirt naik aziz.
saya nampak orang india menyebar poster beng hock.

betul - apa yang saya tulis ini hanyalah simbol dan tanda.
tetapi simbol dan tanda ini adalah manifestasi yang dibawa oleh politik baru.

rakyat tidak suka dipecvah dan diperentah
rakyat sudah jemu dengan lagu lama
rakyat mahu perubahan.

AHLI UMNO LAWAN MIC DI HULU SELANGOR

Ketua Pemuda Hulu Selangor JOHAN MOHD DIAH
telah menjadi calon bebas.

mengikut apa yang heboh d kkb pagi ini - johan ini
ada mempuanyai pengikut dan penyokong.
mereka ini telah bosan dengan kerenah MIC.
mereka mahu kerusi ini dipulangkan kepada umno.

apakah garis politik johan ini sama dengan PERRkASA?


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Johan Perkasa....

macam biasa ku dengar nama ini.....tapi di mana ya?....

malayulama

asyMok_Aambo berkata...

politik baru malaysia baru PM baru.

mae berkata...

dah kene terminate jadi ahli ameno..sikit lagi jadi wira perkasa la tu.press tanye ape dia nak buat kalau menang pun tak boleh jawab..sape yang undi dia ni memang ba...ngang.

Saiful berkata...

salut senor tt and team,
teruskan perjuangan utk perubahan dan kebenaran..
laporan yg padat dan tepat..mcm.kretek original..penuh lemak cam bibik mama.. poodah dgn semua umno/bn..biar depa mng dgn duit..dibgn pinang ..mmg org kat situ kaki melantak..

Tanpa Nama berkata...

Semoga politik baru yg dibawa oleh Anwar Ibrahim dan calon kita Zaid Ibrahim akan beroleh kejayaan.Raikan kemengan tersebut secara besar besaran. Dengan ingatan tulus ikhlas dari Chivas Regal, Cordon Bleu,Remy Martin dan Hennessy.

AzamDin berkata...

t-shirt naik aziz???? ahahahhaa...

biasa la tu..rakyat makin bijak..kata wawasan 2020..demokratik le sikit kan?? ahahhaa

Holden Caulfield berkata...

teringat member gua si johan...lepak dengan lu masa makan sate kajang dulu..dimana dia..

hahaha!

Tanpa Nama berkata...

Hulu Selangor kalu memilih Zaid Ibrahim akan bermulalah momentum pencerahan yang mendekati runtuhnya Ketuanan Melayu dan terbit angin segar Ketuanan Rakyat. Zaid sosoknya yang sejak akhir-akhir ini mencari satu reformas, beriltizam nak semua rakyat sama-sama tinggalkan Ketuanan Melayu dan ambil apa yang baik dari sosialisme,Islam dan nasionalisme yang ada pada ideologi PR/PKR/DAP/PAS bagi martabatkan bangsa dan negara Malaysia.

mathanis berkata...

khairi kata nak pecat si Johan tu...aku ghasa ni pun satu muslihat puak pejuang'melayu'(betoi ka) sebagai silent protes kat UMNO yang pilih budak MIC tu...nak kata depan-depan takut tak dapat projek plak..last mungkin tu cagha nak ajaq depa..so macamana?..

Tanpa Nama berkata...

KETUANAN MELAYU yang buat orang melayu layu.50 tahun upkono membuai mata orang melayu menjadi layu dan PERKASA dengan sombong menyalak inilah KETUANAN MELAYU yang harus dijaga agar poket-poket KETUANAN MELAYU ini tidak menjadi layu dulu kini dan selamanya dan orang kampong akan terus layu layu layu oleh KETUANAN MELAYU ini.

zarithaiman@gmail.com berkata...

lu olang takdak suka Ketuanan Melayu pegi Singaporelah.. duduk sana.. baru tahu Ketuanan Cina.. haha..aku dah dok Singapore aku taulah.. ahak.. akak..