Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 1 September 2009

APA BOLEH JUAL – HUKUM KAPITALIS




WASPADA AMIL PALSU
– berita hairan

JASIN: Kerajaan negeri meminta masyarakat Islam di negeri ini berhati-hati dengan kegiatan amil palsu yang cuba mengutip zakat fitrah di sekitar kampung atau taman perumahan dengan mendakwa atau berlagak sebagai amil bertauliah.

Walaupun belum menerima aduan seumpama itu setakat ini, Majlis Agama Islam Melaka (Maim) menerusi Pusat Zakat Melaka (PZM) bimbang kemungkinan kegiatan terbabit akan dilakukan mereka yang mahu mengaut keuntungan segera.


SURAT MELAUI E-MAIL


Assalamualaykum Wa rahmatullahi Wabarakatuh!

Dear brother

All Praise be to God alone, the Lord of all the worlds, the All-Merciful, the Ever Mercy-giving, the Master of the Day of Judgement. You alone we worship, and you alone we ask for help. Guide us on the Straight Path, the Path of whom you have blessed, not of those who incur you anger, nor of those who go astray. (al-Fatihah 1:1-7).

It is with heart full of love and compassion that I write you this letter and I hope you will take your time to read this carefully and get back to me without any delay in acceptance and endeavor to help me fulfill my noble aim in pursuit ibadah.
First and foremost, let me start by introducing myself to you.

My name is Dr. Ahmed Mohamed and I am originally from Saudi Arabia and live here in England. I am a 60 years old man and have 3 children who are grown up and live with their own families.

My wife is late and at the moment I am battling with lung cancer which gives me no hope of survival following the recent medical reports. I also suffer from atherosclerosis (a disease in which plaque builds up on the inside of the arteries) and I need a plastic surgery for that.

I have also lost my hearing which makes it hard to talk on the phone. I was a real estate developer and Alhamdulillah, a successful one.

Regardless of all the wickedness, crimes and atrocities people are committing in the world today, I am trusting you believing you will carry out my wish with fear of Allah, sincerity and all humility.

My children are not aware of what I am about to do, and if they get knowledge of it, they will go against it but I am doing this because Allah has placed it upon my heart to do it for the benefit of mankind and promotion of the good work of Islam.

I was just making some searches on the internet, came across your contact and decided to write my true heart intentions to you.

If you will not be able to carry out my wish, I shall search for another person, but if you give consent to this and assurance that my wish will be carried out by you, I will proceed with you.

I have been touched by the war crimes caused against my fellow Muslims in Palestine by the Israelis, and I want to make a sincere donation for the people of Palestine.

I was awarded contract in uk two years ago and after the completion of the contract the Ministry of Works and Housing withheld part of my payment which was approved recently.

I want this money to be paid to you and you will either go to Palestine and donate it to them or you look for any Muslim Organisation in your Country where you may donate the money for the Palestine cause. You shall be paid for the time and assistance you put into this.. Whish I suggest 30% of the total sum.

Palestine has Embassy here in England but I don't trust most of the people working there and as such would not want to make the donation to them through here.

If you can do this for me, I will make arrangement immediately and send my Chauffeur (Lawyer) to arrange with the Ministry for the payment.

The people of Palestine need urgent help and for this I would not want to delay with this donation.

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar!

Wassalam
Dr. Ahmed Mohd

Nota:

satu berita dalam negara ini. satu email dari entah mana.
dua dua menjual agama. dua dua mengunakan bulan ramadan.
ini yang kita tahu. entah berapa banyak lagi yang kita tidak tahu.

yang datang dari meja ke meja mengutip derma hendak buat masjid.
yang datang dari meja ke meja mengutip derma untuk anak yatim.

bulan ini berselirat dalam kota kuala lumpur ini. sampai tak selesa makan
kecuali makan dalam resturan mewah atau hotel - macam nyamuk
diwaktu senja lepas saekor saekor datang – tak putus putus.

semua ini adalah manifesati sistem ekonomi kapitalis.
dimana apa boleh dijual akan dijual.
dimana kebajikan yang cacat – yang kurang upaya – yang tidak melihat
tidak terjamin.

bukan malaysia tidak kaya.
kalau tak beli kapal selam sepuluh ribu rumah anak yatim boleh didirikan.
kalau tak beli kereta kebal dari poland semua kampong ada alat dialysis.
kalau bank negara tak hilang 10 bilion ringgit - semua oku - dapat bayaran bulanan
kalau 5 bilion ringgit tak hilang - projek kapal di lumut - semua universiti percuma
kalau 12 bilion pelabuhan klang tak kelentong - semua projek perumahan terbengkalai
selesai
kalau pemimpin kita tak rasuah - semua yang nak belajar boleh ke sekolah






11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Istigfar...

umno terus mara berkata...

apa yg buleh kutip kita kutip..

apa yg buleh jual kita jual..

jual agama..jual negara..

beli heli..beli kapal selam..

utk kegunaan org2 kampung..

duit masyukk..perut buncit..

nz_henry14 berkata...

jual agama..jual negara..jual semua..kah kah kah

Tok Uban berkata...

Kadang-kadang...bila difikirkan..elok jugak kat negara China....kaki rasuah....semua kena hukum tembak...senang...

Tanpa Nama berkata...

qoute -"bukan malaysia tidak kaya.
kalau tak beli kapal selam sepuluh ribu rumah anak yatim boleh didirikan.
kalau tak beli kereta kebal dari poland semua kampong ada alat dialysis.
kalau bank negara tak hilang 10 bilion ringgit - semua oku - dapat bayaran bulanan
kalau 5 bilion ringgit tak hilang - projek kapal di lumut - semua universiti percuma
kalau 12 bilion pelabuhan klang tak kelentong - semua projek perumahan terbengkalai
selesai
kalau pemimpin kita tak rasuah - semua yang nak belajar boleh ke sekolah"

-yg ni buat rakyat makin benci sakit hati dgn KERAjaan nih..rembat bukan skit2.. kaw-kaw banyaknyer.. makan 7 keturunan x habis.. mcm gampang..
apsal lah masih ramai x sedar2 lg.. umngok betul..

Tanpa Nama berkata...

Apa itu Islam? Agama Allah yg hanya boleh dicapai dgn redha Allah iaitu percaya tiada tuhan selain tuhan dan apa yg diturunkannya iaitu kitab2. Selain dr itu, ianya hanyalah pendpt2 manusia (hadis, testament, adat) ttg agama. Jika mengambil pendpt sebg agama, maka sudah tentu rosaklah agama itu dan manusia akan menjadi tuhan dgn memadamkan hukum2 tuhan. Sebab itulah terdpt byk agama sedangkan mereka diberi kitab dari tuhan. Berimankah mereka dgn yg diturunkan itu?

Tanpa Nama berkata...

yg part bwh aku sokong..sayu je aku bc..smpai gitu KERAjaan buat dkt kita..hanya nk negara lua memandang malaysia ni sebagai negara maju je..tu je..sbb tu rakyat dibiarkn..hmmm..

Johan berkata...

teringat gua lpd tulisan Isham yg ini:

http://ricecooker.kerbau.com/2006/05/21/hishamuddin-rais-yang-bersih-dan-yang-kudus/

Tanpa Nama berkata...

Kaki kelentong.
Kaki temberang.
Kaki penipu memang banyak.
Berlegar di mesjid.
Berlegar di tepi bank.
Bermacam macam aksi dan gaya.
Ada aksi tak cukup tambang nak ke Seremban.
Aka aksi tak cukup duit nak makan (tapi bila di pelawa makan tak nak pulak, nakkan duit untuk beli makan saja.
Aksi kaki cacat. dan macam macam aksi.
Aksi melalui internet lebih menarik.
Setiap hari ratusan mungkin ribuan email yang hampir sama. Mengaku macam-macam.
pelik kerana nak berbudi pada orang yang tak pernah kenal selain alamt email semata-mata.
Selagi ada bulan dan matahari spesis bernama homo sapien yang boleh mengeluarkan suara dan berbahasa dalam ribuan bahasa dan bunyi ini juga tidak akan berhenti untuk menganiaya kaum sama spesis dengannya.

Kucing Parsi berkata...

satu berita dalam negara ini. satu email dari entah mana.
dua dua menjual agama. dua dua mengunakan bulan ramadan.
ini yang kita tahu. entah berapa banyak lagi yang kita tidak tahu.

yang datang dari meja ke meja mengutip derma hendak buat masjid.
yang datang dari meja ke meja mengutip derma untuk anak yatim.

bulan ini berselirat dalam kota kuala lumpur ini. sampai tak selesa makan
kecuali makan dalam resturan mewah atau hotel - macam nyamuk
diwaktu senja lepas saekor saekor datang – tak putus putus.

semua ini adalah manifesati sistem ekonomi kapitalis.
dimana apa boleh dijual akan dijual.
dimana kebajikan yang cacat – yang kurang upaya – yang tidak melihat
tidak terjamin.

bukan malaysia tidak kaya.
kalau tak beli kapal selam sepuluh ribu rumah anak yatim boleh didirikan.
kalau tak beli kereta kebal dari poland semua kampong ada alat dialysis.
kalau bank negara tak hilang 10 bilion ringgit - semua oku - dapat bayaran bulanan
kalau 5 bilion ringgit tak hilang - projek kapal di lumut - semua universiti percuma
kalau 12 bilion pelabuhan klang tak kelentong - semua projek perumahan terbengkalai
selesai
kalau pemimpin kita tak rasuah - semua yang nak belajar boleh ke sekolah

mereka di malaysia lagi boleh tahan, tiada badan dapat menahan mereka tiada mahkamah dapat mendakwa mereka, yang hilang biarkan hilang yang dah di sebat biarkan di sebat

mereka memang hebat

boleh tahan

sham berkata...

kau nie mmg pandai bro isham....aku tabik luu